Om je sneller te kunnen helpen hebben we de veelgestelde vragen van onze klanten voor je op een rijtje gezet:
Assortiment
Ik mis een artikel in jullie assortiment, hoe kan ik dit doorgeven?
Het wordt altijd gewaardeerd als er met ons meegedacht wordt! Mis je een product in ons assortiment waarvan jij denkt dat deze écht niet mag ontbreken? Laat het weten aan onze klantenservice. Dan gaan wij kijken of we het product past in ons aanbod en wie weet kun je het dan straks terugvinden op onze website!
Bestellen
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Als je op werkdagen voor 15.00 bestelt en betaalt, verzenden wij je pakketje dezelfde dag nog! Orders besteld in het weekend worden op maandag verzonden, in geval van een feestdag anders dan het weekend wordt er de werkdag erna verzonden.
Uitzonderingen op de levertijd
In drukke periodes, zoals Sinterklaas of Kerst, kunnen we door de grote hoeveelheid bestellingen de snelle levering helaas niet altijd garanderen. De levertijd kan dan mogelijk oplopen. Wij proberen dit te minimaliseren en hopen in deze situaties op jouw begrip. Daarnaast attenderen we je op de mogelijkheid dat de bezorgdienst er in drukke periodes of bij extreme weersomstandigheden langer over kan doen om jouw bestelling bij je thuis te bezorgen.
Andere mogelijke vertragingen kunnen zijn:
● Lokale feestdagen
● Douane handelingen in het land van bestemming
● Stakingen of andere evenementen.
Kan ik mijn bestelling ook telefonisch doorgeven?
Het is helaas niet mogelijk om jouw bestellingen telefonisch door te geven. Mocht je ergens een vraag over hebben of hulp bij nodig hebben dan helpen we je uiteraard graag verder!
Op welke manieren kan ik betalen?
Bij Darmklinque is het mogelijk om te betalen met IDEAL, Bancontact, Giropay, Bankoverschrijving, Billink, PayPal, Sofort Banking, Visa Mastercard. Aan geen enkele betaalmethode zitten vanuit Darmklinique extra kosten verbonden.
Kan ik mijn bestelling nog veranderen?
Indien je graag je bestelling wilt aanpassen dan kan je het beste zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Is je bestelling al ingepakt en onderweg? Dan is het helaas niet meer mogelijk om een verandering door te geven. Mocht je per ongeluk een product vergeten zijn dan kan je deze het beste via een nieuwe bestelling bestellen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang jouw bestelling zich nog niet in het verzendtraject bevindt kun je je bestelling annuleren. Heb je de betaling van je bestelling al voldaan? Dan wordt deze binnen de wettelijke termijn van 14 dagen retour geboekt. Je krijgt van ons altijd een mail zodra de retournering gedaan is.
Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Nadat je jouw bestelling geplaatst hebt krijg je van ons altijd een orderbevestiging per e-mail. Geen orderbevestiging ontvangen? Het kan zijn dat deze dan per ongeluk in jouw spambox terecht is gekomen. Is de orderbevestiging ook niet terug te vinden in de spambox controleer dan of je jouw e-mailadres correct ingevuld hebt.
Verzending
Is bezorging bij jullie altijd gratis? (verzendkosten)
Bestellingen vanaf €70,- worden in Nederland GRATIS verzonden. In België en Duitsland van €100,-.
De volgende tarieven zijn van toepassing:
● Bestelling binnen Nederland 5,95
● Bestelling naar België en Duitsland: 8,95
Het winkelmandje berekent automatisch de juiste verzendkosten. Wil je je pakketje laten versturen naar een ander land dan Nederland, België of Duitsland, stuur dan even een mail naar info@darmklinique.nl en we helpen je daarmee.
Eventuele wijzigingen of onverwachte verhogingen kunnen per direct worden ingevoerd.
Retourneren
Hoe kan ik een product retourneren?
Je bestelling in goede orde ontvangen, maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wil je het retour sturen? Dat is mogelijk. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
We verzoeken je zorgvuldig met de verpakking om te gaan en de retour indien redelijkerwijs mogelijk in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt naar ons terug te sturen.
Om te retourneren kun je de volgende stappen doorlopen:
Om een product te retourneren moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen.
Je kunt hiervoor gebruikmaken van ons herroepingsformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Het herroepingsformulier print je, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar info@darmklinique.nl.
Stuur je het digitaal naar ons, zorg er dan voor dat er in je pakket een briefje zit met jouw bestelnummer, naam en een korte omschrijving van de retour. Zo kunnen we je retour het snelste afhandelen.
Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.
Retouradres:
Darmklinique.
Lange Brinkweg 31C
3764 AA Soest
Houd er rekening mee dat retourneren voor eigen rekening is. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.
Zodra jouw retour in goede orde door ons ontvangen is door ons zullen wij de retour zo snel mogelijk verwerken.
Krijg ik mijn geld terug als ik retourneer?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden.
Binnen hoeveel tijd moet ik mijn retour terugsturen?
Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Houd er rekening mee dat Darmklinique niet aansprakelijk is voor eventuele schade of verlies van jouw retourzending naar Darmklinique. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van je retour goed.
Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?
Het beste kan je jouw retour in dezelfde doos doen als je bestelling gekomen is. Is de doos te beschadigd door transport? Of heb je de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kan je een andere doos gebruiken.
Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Je kan bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor stevigheid.
Mag ik alle producten retourneren?
Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
Wanneer wordt mijn retour verwerkt?
Zodra jouw retour door ons ontvangen is zal deze direct verwerkt worden. De retour zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet.
Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het gepaste bedrag zal dan aan je teruggestort worden.
Verkeerd product ontvangen?
Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van jouw bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht je een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
Indien je door een fout van ons het verkeerde product ontvangen hebt dan kan je deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van Darmklinique.
Moet ik betalen voor retourneren?
Indien je graag je gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor jouw eigen risico zijn. DarmKlinique is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. Je kan de retour eventueel nog verzekerd versturen.
Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?
Als je jouw pakketje retour gestuurd hebt, bewaar dan de trackingcode goed. Via de website van de vervoerder kan je zien of jouw pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je altijd bericht van ons.
Is het pakketje lang onderweg en zie je via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kan je het beste contact opnemen met de vervoerder. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die de vervoerder nodig heeft voor een correcte afhandeling.
Wat is het retouradres?
Je kan een retour pakket retour sturen naar onderstaand adres:
Darmklinique
Lange Brinkweg 31C
3764 AA Soest
Let op: pakketten niet onder rembours sturen, deze kunnen we helaas niet aannemen.
Hoe kan ik retourneren vanuit het buitenland?
Een pakket retour sturen vanuit het buitenland naar Darmklinique werkt hetzelfde als een binnenlandse retournering.
Kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?
Indien je na aanmelding van je retour toch besluit om de bestelde producten te houden dan hoef je hier verder niets mee te doen. Zolang wij geen retour hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat je helemaal tevreden bent met jouw bestelling.
Als je het aantal te retourneren producten wilt wijzigen dan kan je de producten die je wilt houden uit de retourzending halen. De producten die wij vervolgens ontvangen zullen wij verwerken als een normale retourzending.
Geen antwoord op je vraag?
Vul onderstaande formulier in en we helpen je verder!